Ha szeretnéd, hogy a SEO ügynökséged ügyfelei megújítsák a kampányaikat vagy emeljék a büdzsé keretüket, a Google Search Console riport ebben tud segíteni.
A sikeres SEO ügynökség működésénél nincs semmi fontosabb, mint bizonyítani az ügyfeleknek a szolgáltatásaid értékét.
Átfogó jelentések nélkül lehetséges, hogy az ügyfelek nem fogják látni vagy érteni a SEO kampányaid teljes hatását.
A SEO ügynökségek különböző szoftver eszközökre támaszkodnak a kampányok végrehajtásában, de amennyiben szeretnéd bizonyítani a SEO sikerét, akkor még mindig a Google Search Console a kulcs riport készítő eszköz.
Amíg a SEO szoftvered nem a Google Search Console-ra épül, addig egyik eszköz sem képes versenyezni a Google átfogó adatkészletével.
Mi is az a Google Search Console
A Google Search Console egy ingyenes felület, ami lehetővé teszi a webhely tulajdonosoknak, hogy nyomon kövessék a kulcsszavak rangsorolását, elhárítsák az oldal élmény problémákat, beküldhessék a webhelytérképet és végrehajtsanak más kulcsfontosságú tevékenységeket, amelyek segítenek növelni a SEO teljesítményt.
A SEO szolgáltatóknak ösztönözniük kell az ügyfeleiket, hogy készítsenek Google Search Console fiókot és adják hozzá az ügynökségüket, mint elsődleges felhasználó.
Ezután, amikor az ügynökséged különböző szolgáltatásokat nyújt az ügyfeleknek, a platform segítségével bizonyíthatod a szolgáltatásaid átfogó hatását.
5 ok, amiért a Google Search Console a legjobb SEO riport készítésére
Sok SEO szoftver elérhető az ügynökségek számára, amivel el tudják készíteni az ügyfél riportot.
Az 5 ok, amiért a Google platformja felülmúlja a többit:
1.Kulcsszavak 100%-át látja
Bármely SEO ügynökség legfontosabb értékjavaslata az, amely elősegíti a weboldalak rangsorolását számos kulcsszó keresésre, ami minőségi forgalmat hoz.
Ha nincs 100%-os képünk a kulcsszavak rangsorolásáról azt jelenti, hogy a SEO ügynökség nem tudja megmutatni az ügyfeleinek az összes munkát, amit az erőfeszítésük eredményezett.
Népszerű SEO szoftverek, mint az Ahrefs és Semrush robotokat használnak a SERP-ek feltérképezésére és a kulcsszavak rangsorolási adatainak összegyűjtésére, ezek csak a 30-40%-át látják azoknak a kulcsszavaknak, amire ténylegesen rangsorolódik egy oldal.
Semmi sem hasonlítható össze a Google Search Console kulcsszóadataival, mert a Google nyomon követ minden kulcsszót, amelyre ügyfelei webhelyei rangsorolódnak.
Ez magában foglalja az összes short-tail és long-tail kulcsszót, amelyek felhasználókat hoznak az oldalukra.
Mivel minden releváns kulcsszó kifejezés lehetőséget kínál az ügynökségednek, amivel segítheted az ügyfeleidet a célközönség elérésében, ehhez elengedhetetlen, hogy meg tudd számukra mutatni az összeset a riportodban.
2. Napi Frissítés
A SERP feltérképezésen alapuló SEO szoftverrel a kulcsszavak rangsorolási információi mindig az utolsó feltérképezésig vannak visszadátumozva.
Nagy keresési volumenű lekérdezések esetén ezek a robotok gyakrabban térképezik fel a SERP -ket. A kevésbé keresett kulcsszavak esetében azonban kevesebb keresési mennyiség mellett sokkal ritkábban frissítik őket.
Ha a SEO ügynöksége olyan szűk piaccal rendelkező iparágakban dolgozó ügyfelekkel dolgozik, akik alacsonyabb keresési mennyiségű kulcsszavakat céloznak meg, ezek a korlátozott frissítések komoly akadályt jelenthetnek a jelentésekben.
Előfordulhat, hogy a SEO ügynökség gyorsabban és hamarabb javított a kulcsszavak rangsorolási pozícióin, mint ahogy azt az általad jelenleg használt eszközök tükrözik.
A Google Search Console azonban napi szinten frissíti a rangsorolást. Ez azt jelenti, hogy hamarabb és gyorsabban láthatod a SEO győzelmeket, bizonyítva ezzel az ügyfeleid számára szolgáltatásaid értékét.
Azoknál az ügynökségeknél, amelyek kisebb kampányablakokat biztosítanak, a kulcsszavak napi rangsor szerinti frissítései még fontosabbak a rangsorban történő előrehaladásban és teljesítménymutatók megjelenítéséhez.
3. Megjelenítési adatok
A kampányjelentések egyik legfontosabb SEO KPI-jei a megjelenési adatok.
A megjelenési adat az a szám ahányszor megjelent a felhasználóknak az oldalad a SERP-ek között, még akkor is, ha nem kattintottak a te eredmény oldaladra.
A SEO szakembereknek használniuk kell a megjelenési adatokat a riportjukban. A több megjelenítés azt mutatja, hogy a felhasználók látják az ügyfél SERP eredményét, és online láthatóságuk növekszik.
Azonban a legtöbb rangsor követő szoftver nem tartalmaz megjelenési adatokat.
Azoknak a SEO ügynökségeknek, akik biztosítanak tartalomkészítést a megjelenés kulcsfontosságú annak bizonyítására, hogy a tartalom jobban láthatóvá teszi őket a keresőmotorok számára.
Az alábbi példában láthatjuk GSC-ben, hogy az új tartalom hozzáadása az ügyfél oldalához hatalmas ugrást jelentett a megjelenésekben.
Azáltal, hogy több felhasználói kérdést válaszolt meg az oldalon, a Google elkezdte népszerűsíteni az oldalt a relevánsabb keresésekben.
A következő példában ez a SEO ügynökség valóban bizonyítani tudja értékét a megjelenítési adatok segítségével.
Az on-site tartalomszolgáltatásuk állandó emelkedést eredményezett a keresőmotorok láthatóságában az egyéves kampány során.
4. Valós kattintások vs. becsült forgalom
Más rangsor követő platformok megbecsülik az organikus forgalmadat. Ezt a számítást a keresési mennyiség, rangsor pozíció és az átlagos CTR segítségével teszik meg. Azonban a GSC megmutatja a tényleges kattintási számot, ami organikus forgalomból érkezik. A becsült forgalommal az a baj, hogy túl- és/vagy alulbecsülheti a valódi kattintások mennyiségét.
Például hasonlítsd össze egy szoftver becsült organikus forgalmát a GSC tényleges forgalmát ugyanazon az oldalon.
Inkább azt szeretnéd elmondani az ügynökséged ügyfeleinek, hogy az optimalizálási erőfeszítéseid 1,200 kattintáshoz vezettek vagy inkább 3,640-hez?
Amennyiben összekötöd a GSC fiókodat a Google Analytics-vel akkor tudhatod, hogy a felhasználók milyen lépéseket tettek az oldaladon miután megérkeztek a keresőből.
5. Lekérdezés specifikus mutatók
Valószínűleg az ügyfeleid nagyon specifikus kulcsszavakra akarnak rangsorolódni. A GSC megmutathat neked olyan fejlesztési lehetőségeket azokra a nagy értékű keresési kifejezésekre, amelyekben dominálni szeretnének. Az alábbiakban egyetlen kulcsszó teljesítménymutatói láthatók:
Nemsokkal azután, hogy ez az ügynökség elkezdte a kampányát, az átlagos rangsorolási pozíció a cél kulcsszóra hatalmasat ugrott. Aztán ez a következő hetekben folyamatosan javult.
Mivel a rangsorolási pozíció jelentősen javult, nemsokkal ezután több organikus forgalom jött, inkább kulcsszószintű mutatók használata mint oldalszintű mutatóké, hatalmas különbségeket tud mutatni a kampány riportban.
Néha az ügyfelek szemellenzővel érkeznek az ügynökséghez. Nem lesznek elégedettek addig amíg nem rangsorolódnak azokra a specifikus kifejezésekre, amiket ők fejben gondoltak volna a kampány indításakor.
A sokkal részletesebb adatok bemutatása lehet a különbség egy elégedetlen vagy egy elégedett ügyfélkör között.
4 GSC riport, amit érdemes használni az ügyfél kampányokban
Ha a GSC adatainak a pontossága és a széleskörűsége rávesz, hogy használd az eszközt a riportban, akkor itt van 4 SEO riport, amit el tudsz kezdeni használni az ügyfél kampányokon.
Szuper könnyű legenerálni őket. Ezenkívül segíthetnek SEO ügynökségednek bizonyítani értékét az általad kínált különféle SEO szolgáltatásokban vagy az ügynökség ajánlataiban.
Legfontosabb lekérdezések listája
Ez a riport segít megmutatni ügyfeleidnek, hogy mely kulcsszavak generálják a legtöbb organikus forgalmat a weboldalukra.
A szolgáltatások hatásának valódi bizonyításához válassza ki a dátumtartományt három hónappal a kampány előtt és után. Ez segít az ügyfeleknek látni a SEO fejlődését.
A riport létrehozásához menjen a serach performance fülre a GSC fiókjában és kattintson az Exportra a jobb felső sarokban.
Ez létrehoz egy táblázatot az összes kulcsszóval, ami forgalmat hozott az ügyfeled weboldalára a kijelölt időszakban. Ez szintén tartalmazza az átkattintási arányukat és a kulcsszavak átlagos rangsorolási pozícióját is.
Attól függően, hogy milyen típusú szolgáltatásokat nyújtasz ügyfeleidnek meghatározhatod, hogy a riport mely területeire irányítsd a figyelmüket leginkább.
- Linképítőknek vagy digitális PR szakembereknek: hangsúlyozd a kulcsszavak átlagos pozíciójának javulását. A fehér kalapos backlink szolgáltatásoknak magasabb rangsorokat kellene elérniük minden kulcsszó között.
- Tartalomkészítőknek: hangsúlyozd a kulcsszavak teljes rangsorában bekövetkezett bármilyen növekedést. Minél több releváns tartalmat publikál az ügyfelei oldalán annál több lekérdezésben kellene szerepelniük.
- Technikai SEO szakembereknek: fókuszálj a jobb átkattintási arányra amennyiben optimalizálásra kerültek az page title-k vagy meta description-ok az ügyfél weboldalán
Backlink riport
Azoknak a SEO szakembereknek akik az off-page SEO startégiára fókuszálnak, mint például a linképítése és digitális PR, a GSC link funkciója segíthet megmutatni a backlinkek haladását.
Ezzel a funkcióval láthatod az ügyfeleid külső linkjeit, belső linkjeit és a top rangsorolt oldalait.
Ha az ügynökséged backlink-ek építésén dolgozik egy adott oldalra akkor használhatod a link funkciót a backlink mutatók áttekintésére vagy bármely más oldalra is az ügyfélnél. Mindaddig amíg vannak az oldalra mutató linkek és a Google indexelte is őket.
Ezek a link riportok tartalmazzák az összes oldalra mutató linket, függetlenül attól, hogy dofollow vagy nofollow linkek. Amint új backlinket szerzel az ügyfeled oldallára, azok fel fognak tűnni a link riportban.
Általánosságban elmondható, hogy jobb, ha több webhely (vagy hivatkozó domain) linkel ügyfelei oldalaira. Ez segít növelni tekintélyüket a keresőmotorok szemében.
Ha kampányaid során új hivatkozó domaineket szerzel ügyfeleid számára, irányíts figyelmüket erre a riportra.
Core Web Vitals Riport
Ha biztosítasz techikai SEO vagy webfejlesztési szolgáltatásokat a GSC oldal-élmény funkciója segít megmutatni az ügynökséged ügyfeleinek, hogy a munkád hogyan tette a webhelyüket keresőbarátabbá.
Ezek a riportok napi oldal-élményt mutatókat fognak megjeleníteni, valamint, hogy az oldalak hibásak-e vagy sem.
Néhány ügyfél sok technikai tartozással fog érkezni az ügynökségedhez. Mutasd meg számukra, hogy a technikai optimalizálás hogyan segíti őket a Google oldal-élmény szabványainak való megfelelésben. Ez lehet a SEO ügynökség értékének fő kifejezése.
Index lefedettségi riport
Azoknak a SEO ügynökségeknek amelyek kiszolgálnak vállalati ügyfeleket vagy márkákat nagy weboldalakkal (több mint 500 landing odalallal), az index lefedettségi riport segíthet megmutatni, hogy az ügynökség által alkalmazott technikai fejlesztések milyen eredményt hoztak a keresési költségkeret maximalizálásában.
A riport megmutatja az index állapotát az összes URL-nek a web tulajdonban.
Azoknak a SEO szakembereknek, akik használnak robot tageket segít népszerűsíteni bizonyos oldalakat más oldalak előtt, ez a riport segíthet megmutatni az ügyfeleidnek a meta tagek hatását.
Ez a jelentés valószínűleg értékes lesz azoknak a SEO ügynökségeknek, amelyek technikai optimalizálást és szolgáltatásokat is nyújtanak.
Ha azonban ügynökséged új tartalmat hoz létre ügyfelei számára, nagyon értékes lehet annak bemutatása, hogy ezek az oldalak valóban a Google indexében szerepelnek.
Miért kellene a SEO ügynökségemnek használnia a Google Search Console-t
Az egyszerűség kedvéért a Google Search Console ingyenes, pontos és átfogó.
A Google adatainak részletessége segíteni fogja a SEO ügynökséged abban, hogy gyorsabban és meggyőzőbben jelenítsd meg kampányaidat.
H azt szeretnéd, hogy az ügynökséged ügyfelei megújítsák a kampányaikat vagy növeljék a költségkereteiket, a GSC riport segíthet ebben.
Forrás: https://www.searchenginejournal.com/gsc-seo-agency-reporting/416070/